Ипотека. Законы и проекты. Новости. Калькуляторы. Заработок. Льготы. Доступное жилье
Поиск по сайту

Как и когда лучше молиться авраамию болгарскому. Мученик авраамий болгарский, владимирский чудотворец. Православные молитвы ☦

Дата публикации или обновления 15.12.2017

  • К оглавлению:Свято-Успенский Княгинин женский монастырь
  • Свято-Успенский Княгинин женский монастырь.
    9. Святые мощи мученика Авраамия Болгарского, Владимирского чудотворца.

    1230 году сын великой княгини Марии великий князь Георгий принес во Владимир и положил в Княгинином монастыре мощи святого мученика и чудотворца Авраамия.

    Святой мученик Авраамий был из богатых купцов, родом из волжских болгар, исповедовал магометанство. Общаясь по делам купеческим с христианами, уверовал во Христа и принял Святое Крещение. За ревностную проповедь Евангелия он был умучен и усечен мечом своими соплеменниками (| 1229). Тело его было погребено христианами. Владимирские купцы много рассказывали великому князю Георгию Всеволодовичу о святом чудотворце. После победы над волжскими болгарами князь поставил условием мира выдачу ему тела мученика Авраамия. На своих плечах принес князь святые мощи в основанный его матерью великой княгиней Марией Шварновной Успенский монастырь. В то время случилось много исцелений от честных мощей мученика Авраамия.


    Святой мученик и чудотворец Авраамий Болгарский. Фреска на западной стороне юго-западного столба в Успенском соборе. XVII век.

    В 1231 году епископом Владимирским Митрофаном и епископом Ростовским Кириллом было установлено празднование памяти мученика Авраамия Болгарского в день перенесения его святых мощей во Владимир - 6 марта. Во время татаро-монгольских набегов мощи были спрятаны в Благовещенском приделе и почивали там до начала XVIII века.

    Торжественное открытие и перенесение мощей мученика Авраамия в главный придел Успенского собора обители состоялось 11 мая 1711 года в Неделю о расслабленном. Мощи были положены в деревянную раку. С того времени совершается празднование в честь святого мученика в 4-ю Неделю по Пасхе. Празднование это всегда было особо торжественным, а с 1785 года было установлено «крестное хождение» из кафедрального собора в Успенский монастырь. Воскресенье это называлось во Владимире «Авраамиевым».

    Позднее, в 1916 году, мощи мученика Авраамия были перенесены в теплый Казанский храм, в благолепно украшенную раку с гранитной сенью, которая сохранилась до сего времени.

    После революции, 11 февраля 1919 года, состоялось вскрытие мощей мученика Авраамия, которое отозвалось болью в сердцах и душах православных людей Владимирской земли. Но и после такого поругания святой угодник являл чудеса помощи и заступления, подвигая народ к покаянию и молитве.

    В 1931 году Ивановский областной музей получил из Владимирского районного отделения ряд «экспонатов», среди которых первым в списке значились мощи мученика Авраамия. В дальнейшем след мощей теряется. И последнее упоминание о них, как «не представляющих исторического значения», встречается в «Акте о вещах, подлежащих исключению из инвентарной книги фонда Суздальского музея» за 1954 год.

    Бережно хранилась сестрами обители частица мощей, спасенная владыкой Афанасием. В этой святыне сестры и прихожане разоренной обители видели залог об исполнении предсказания владыки Афанасия (см. с. 42).


    Икона святого мученика Авраамия Болгарского и ковчежец с его мощами - древнейшей святыней монастыря.

    Сейчас для частицы мощей мученика Авраамия устроен красивый ковчег, перед которым находится вновь написанная икона святого, и деревянная резная сень над ними. Все притекающие к святому получают благодатную помощь и милостивое заступление.

    Прославление Спасителя нашего Христа несмотря на тяготы и муки, распространение веры Православной – всё это приближает человека к Господу нашему, делает истинно святым. Авраамий Болгарский искренне следовал учению Христа и нес свой крест в окружении иноверцев. А деяния его при жизни служат примером для христиан и становятся основой молитв, опорой в трудную минуту.

    Жизнеописание мученика Авраамия Болгарского

    Дни памяти:

    • 29 апреля (переходящая) – Неделя о расслабленном
    • 14 апреля
    • 6 июля – Собор Владимирских святых
    • 17 октября – Собор Казанских святых

    Авраамий родился в XIII веке в богатой семье мусульман в Волжско-Камской Булгарии. Его помнили не только успешным купцом, но и щедрым благодетелем, помогавшим всем нуждающимся – бедным, больным, странникам. До наших дней дошло мало сведений о его жизни, но и этого упоминания в летописях достаточно, чтобы оценить щедрость его души. Имея имущества много, питал нищих, поил жаждущих, одевал нагих, посещал больных и удовлетворял потребности нуждающихся – так отзывались о нем летописцы тех времен. Вопреки мусульманскому окружению Авраамий принял и проповедовал Православие.

    За свою непоколебимость в вере и её распространение купец пострадал от своих же соотечественников. Его схватили в городе Болгары, держали в заточении, мучали, но не смогли пошатнуть веру в Спасителя. Даже после того, как ему отрубили кисти и стопы, Авраамий не отрекся от Христа, за что и был казнен 1 апреля 1229 г. После его смерти город Болгары подвергся сильнейшим пожарам. Люди считали их карой Господа за гибель мученика.

    В чем помогают молитвы Авраамию Болгарскому?

    Авраамий был погребен в Болгарах на Православном кладбище. Люди отметили, как у его гроба исцелялись хвори верующих – весть об этом докатилась до князя Владимирского, Георгия Всеволодовича. Уже 6 марта 1230 г., через год после захоронения, мощи Святого были перевезены в Церковь Успения Пресвятой Богородицы при Княгинином монастыре во Владимире. Чудо исцеления до сих пор может коснуться каждого христианина через молитву мученику Авраамию Болгарскому о здоровье детей, особенно о болящих младенцах.

    Святой Чудотворец считается покровителем не только хворых и больных. Молитвы Авраамию Болгарскому помогут также, если Вы:

    • просите о даровании веры тем, кто еще не принял православие;
    • являетесь миссионером;
    • причастны к благотворительной деятельности;
    • занимаетесь торговлей. Бизнесмены часто обращаются к святому Авраамию Болгарскому с молитвой о торговле и помощи в предпринимательстве.

    Тексты молитв Авраамию Болгарскому

    Тропарь, глас 4

    Днесь, благовернии людие, сошедшеся, восхвалим добляго сего мученика и страдальца Аврамия, сей бо, укрепляемь силою Божиею, душу свою положи за Христа, много пострадав от зловерных болгар. Сего ради от Господа венец прият и ныне предстоит Ему и молится о граде сем и о всех нас, чтущих память его.

    Кондак, глас 8

    Яко многоценное сокровище, принесено бысть от Болгарския страны во град Владимир пречестное тело твое, мучениче Авраамие, имже подаеши всем чтущим преславную память твою обилие исцелений, предстоя на Небеси Христу Богу и моля Его о спасении душ наших. Величаем тя, страстотерпче святый Авраамие, и чтим честная страдания твоя, яже за Христа претерпел еси.

    Ин кондак, глас 3

    Укрепився, славне, любовию Господнею и Того честный Крест на рамо взем, иго Господне, посрамил еси диаволя коварствия и пострадал еси даже до смерти, и сего ради, досточудне, явися страдалец велик, Авраамие, и оружником храбротаинник и участник Божия благодати.

    Молитва мученику Авраамию Болгарскому

    Святый мучениче Авраамие, доблий воине Христа, Царя Небеснаго, в скорбех и напастех преславный наш помощниче и защитниче! Ничтоже возможе отлучити тя от любве ко Господу Иисусу: ни лестная обещания благ временных, ни прещения, ни муки от злых врагов святейшия Христовы веры; ты, яко лев, изшел еси на брань противу волков мысленных, духов злобы, подвигших на тя, ради добраго твоего исповедания, единоплеменный тебе народ болгарский, и, яко огненная стрела, тех поразил еси силою благодати Святаго Духа и крепкия, яко смерть, любве твоея к Богу. Аще и пролиял еси кровь твою за Христа Бога нашего, погубив временную жизнь, обаче безсмертною душею, яко орел, воспарил еси в Горния обители Отца нашего, наследовав там вечную жизнь, славу и блаженство неизреченное и оставив нам нетленныя останки твоя, яко крин многоценный и благоуханный. Веруем, страстотерпче святый, яко, предстоя со Ангелы и всеми святыми Престолу славы Триипостаснаго Бога, усердныя и Богоприятныя возносиши молитвы не токмо о нас и о граде нашем, но и о всей святей Христовой Церкви и православнем отечестве Российстем. Веруем, преславный чудотворче, яко ты, силою Всемогущаго Господа Иисуса Христа, чрез святыя мощи твоя, источаеши обильныя дары благодатныя помощи во спасение всем, с верою к тебе притекающим, наипаче же испрашиваеши кончину с покаянием тебе чтущим и благосердно помогаеши немощным младенцем, да вси от мала до велика единодушно прославляем неисповедимое величие благости Божией. Темже верою и любовию ко святым мощем твоим припадающе и благоговейно оныя лобызающе, умоляем тя, добрый на Небеси наш молитвенниче и заступниче: помогай нам, грешным и смиренным, твоими молитвами во всех скорбех, нуждах и обстояниих наших, сохраняй нас и град сей от всякаго зла и всякия напасти, наипаче же споспешествуй вечному спасению нашему и всех, просящих от тебе помощи и заступления. Ей, смиренно молим тя, угодниче Божий: моли Христа Бога нашего, да даст Он мир и тишину всем православным Христианом и да отвратит от нас всякий гнев, на ны движимый, да избавит нас от сетей вражиих, томления во узах греха и мучений адских и да сподобит нас, недостойных, одесную Себе стати на Суде Своем праведном и внити в вечный покой святых Его, идеже празднующих глас непрестанный и неизреченная сладость зрящих доброту лица Его; и тако возможем с тобою и всеми святыми безконечно прославляти Отца, и Сына, и Святаго Духа, Троицу Единосущную и Нераздельную. Аминь.

    Этот богатый и знатный купец жил в Волжской Булгарии в конце XII-начале XIII вв. Жизнь этого человека сильно отличалась от жизни многих его земляков и соплеменников. Был он человеком необыкновенно сострадательным, милостивым к бедствующим, тратил свои богатства на нужды страждущих. Посещая русские города, общаясь с русскими купцами, он глубоко заинтересовался христианской верой. По Божию смотрению благодать коснулась его сердца и, познав истину святой веры Христовой, он принял Святое Крещение. Так сей купец становится христианином и получает новое имя, с которым и записан на страницах книги жизни, - Авраамий (нигде в летописях не упоминается об имени святого до Крещения*). По Крещении святой евангельским словом, а - главное - христианским образом жизни несет апостольскую проповедь среди своего народа. И как до принятия христианства сострадал Авраамий бедствиям и лишениям ближних, так по принятии спасительной веры Христовой, стал болезновать духом и скорбеть о духовных бедствиях своих единоземцев, о незнании ими истинного Бога неба и земли, открывшегося нам через Единородного Сына Своего во Святом Духе, и о происходящем от сего незнания неустройстве и беспорядочности нравов (Ин. 17:3; Римл. 25:31). Одушевленный святою ревностью по святой вере и братскою любовью к нечестивым соплеменникам своим, Авраамий, будучи по торговым делам в столице Волжской Булгарии - Великих Булгарах, во время ярмарки (ага-базара) вместо того, чтобы заниматься торговлею и приобретать блага временные, земные, начинает благовествовать своим единоплеменникам о благах вечных, нетленных, и предлагает им проповедь о Христе богочеловеке, «распеншемся за ны волею, воскресшему из мертвых и со славою воснесшемся с плотию на небо», о безначальном Его Отце и о совечном Отцу и Сыну Всесвятом Духе.

    В изумление пришли болгары, услышав проповедь христианскую от своего единоплеменника и бывшего единоверца. Его соотечественники не только не изъявили сочувствия к проповеди святого мужа, но даже раздражились на проповедника, особенно когда увидали его непреклонность после многократных увещаний и советов оставить христианскую веру. Они стали Авраамия первоначально, как любимого всеми, уговаривать, чтоб оставил Христову веру. Когда ласковые убеждения не подействовали на исповедника Христова имени, ему стали угрожать отнятием имения. На эти угрозы блаженный отвечал, что за Христа Спасителя он готов лишиться не только имения, но не пожалеет и самой своей жизни. После этого пошли побои. Били Авраамия «всем миром», били так жестоко, что на теле мученика не осталось ни одного неповрежденного места «яко не бытии на нем места цела и неуязвленна» (из акафиста мученику). Пытались заставить его замолчать, отречься от Христа, но было тщетно. Тогда болгары, рассвирепев, как звери, на исповедника много дней томили его в заключении, многими мучениями принуждая отвергнуться веры христианской. Не изнемог в муках доблестный страдалец за истинную веру, но укрепляемый благодатию Божиею, еще больше утвердился в святой любви к Искупителю мира. Тогда, видя его непреклонность в вере, злобные изуверы отвели за город и у колодца, недалеко от берега Волги отсекли ему сперва руки, потом ноги и главу. Так 1 апреля 1229 года с исповеданием истинной веры на устах отошел к своему Небесному Отцу этот милосердный и искренний человек Божий. Муромские купцы, бывшие тому свидетелями, погребли мученика на особом кладбище, «где погребались все христиане». Господь вскоре наказал жителей Великих Булгар за кровь Своего угодника страшным пожаром «... вскоре выгорел оный град Великий со многим и неисчисленным богатством!»

    При гробе очень скоро начались знамения, послужившие поводом к почитанию святого, слух о которых распространился по всей Православной Руси. В 1230 году к благоверному владимирскому князю Георгию Всеволодовичу явились послы от волжских булгар просить мира (после шестилетней войны с Русью). Князь Георгий согласился на их желание и, едва заключен был мир, послал в Булгары посольство для перенесения мощей мученика Христова. 9 марта 1230 года его мощи были перенесены во Владимир, в Княгинин монастырь (где и поныне хранится уцелевшая частица).

    Незадолго до революции в с.Болгары были переданы древний образ святого с частицей его мощей и старая деревянная рака. Эти святыни были утеряны в период безбожного лихолетья. Сохранилась лишь фаланга перста правой руки, в безбожное время сберегавшаяся с благоговением жителями города по домам, ныне же находящаяся в Свято-Авраамиевском храме г. Болгара. Господь прославил Своего угодника многими чудесами, происходившими по его молитвам у святых мощей. Было замечено, что мученик обладает особой благодатной силой предстательствовать перед Богом о больных детях, сохранились записи об исцелении больных. Авраамию Болгарскому молятся о покровительстве и успехе в торговле, личном предпринимательстве . Так гласит житие этого замечательного святого.

    На месте его казни забил источник чистой воды, от которого начали исходить исцеления. Можно предполагать, что и после смерти мученик молитвенно предстательствует за своих соплеменников булгар. Местное предание говорит о том, что первым человеком, получившим исцеление от этого источника, был человек мусульманского вероисповедания.

    Сейчас на месте святого источника мученика Авраамия Болгарского** находится архитектурный ансамбль в стиле построек Волжской Булгарии с колодцем внутри. Отсюда открывается вид на Волгу, и можно полюбоваться её простором. В ветреную погоду река с барашками волн даже несколько похожа на море. На этом месте когда-то находился Ага-Базар (плывучий базар). Здесь можно было купить всё, что душе угодно: сибирскую пушнину, восточные пряности, ткани, украшения и т.д.

    Святой Авраамий:

    Мне показалось, он немного похож на меня =)

    Вода считается целебной. Известны случаи исцеления болящих как среди местных жителей, так и среди приезжающих. Источник посещают люди из других городов и сёл, не только православные, но и мусульмане. Приятная на вкус вода. Все бутыли, которые у нас были, мы наполнили этой водой и привезли домой в Башкирию.

    Когда восстанавливали ключ, было найдено множество таких крестов. Их ставили здесь люди в благодарность Господу за помощь, которую они получали после молитв на этом святом месте. Чтобы и другие знали, что это место особое и благодатное.

    Единственное, что меня немного огорчило, это плохая дорога, ведущая к источнику. Глядя на то, как облагораживается вся территория Болгарского городища, это место кажется намеренно игнорируемым. Надо бы и сюда проложить новый асфальт. Ведь туристы сюда тоже приезжают.

    А это храм святого Авраамия. На всем белом свете имеется всего два храма, посвященные этому святому. Второй храм находится во Владимирской области в поселке Энергетик. Мне кажется, церквей с таким названием должно быть гораздо больше, особенно в Татарстане. Это же все-таки местный и даже, можно сказать, национальный святой для казанских татар (среди них православных сейчас очень много и их становится все больше и больше), кряшен и чувашей, для которых волжские болгары являются прямыми предками. Если бы булгары пошли христианским путем, сейчас Авраамий для них был бы таким же популярным, как святой Патрик у ирландцев. А 1 апреля, возможно, отмечался бы как национальный праздник - День Святого Авраамия. Но, к сожалению, булгары упустили этот шанс. Впрочем, кто знает, если популярность Авраамия достигнет достаточных высот, этот праздник действительно станет отмечаться широкомасштабно... Дай Бог, Дай Бог!

    Памятник в честь 20-летия основания храма его именем:

    Что меня приятно удивило, так это большое количество туристов, посещающих сей храм. Значит, все-таки люди знают об Авраамие Болгарском:

    Иконная лавка:

    Себе купил вот эти две маленькие иконки. По опыту знаю, ни в одной церкви их нельзя найти, только в храме Святого Авраамия они имеются:

    Авраамий Болгарский - покровитель мусульман, обратившихся ко Христу! А так же предпринимателей и болящих младенцев:

    Рака с частицей мощей Авраамия Болгарского:

    Не описать тот трепет, который меня охватил, когда я прикоснулся к нему:

    В отличие от большинства православных церквей, тут много скамеек.

    К сожалению, все это фотографировалось в спешке и мне не удалось сделать все, что мне хотелось, я даже не смог побывать на литургии, а так хотелось! Увы, надо было скорее ехать домой. Но я сюда еще вернусь, дай Бог!

    * Возможно, до крещения его звали Ибрагимом, т.к. это имя в Волжской Болгарии было распространено (например, известны булгарские правители с таким же именем). А мусульманское Ибрагим по-христиански звучит как Авраамий .
    ** Есть и другое название у источника - "Туйбике коесы" (Источник Туйбики). По одной из легенд, Туйбика была дочерью булгарского царя Айдара.

    2 сильных молитвы Авраамию Болгарскому

    4.5 (90.77%) 13 голос.

    Молитва Авраамию Болгарскому о здоровье детей

    «Святый мучениче Аврамие! Молим тя: помогай нам, грешным рабам Божиим (имена ), твоими молитвами во всех скорбех, нуждах и обстояниих наших,
    сохраняй нас, святый храм (дом ) сей и приход сей от всякаго зла и всякия напасти, наипаче же споспешествуй вечному спасению нашему. Ей, смиренно
    молим тя, угодниче Божий: моли Христа Бога нашего, да отвратит от нас всякий гнев, на ны движимый, да избавит нас от сетей вражиих, томления во узах греха и мучений адовых и да сподобит нас, недостойных, одесную Себе стати на Суде Своем праведнем и внити в вечный покой святых Его; идеже празднующих глас непрестанный и неизреченная сладость зрящих доброту лица Его: и тако возможем с тобою и всеми святыми прославляти Отца и Сына и Святаго Духа, Троицу Единосущную и Нераздельную, во веки веков.»

    Молитва Авраамию Болгарскому об успехах в делах и торговле

    «С вятый мучениче Авраамие, доблий воине Христа, Царя Небеснаго, в скорбех и напастех преславный наш помощниче и защитниче! Ничтоже возможе отлучити тя от любве ко Господу Иисусу: ни лестная обещания благ временных, ни прещения, ни муки от злых врагов святейшия Христовы веры; ты, яко лев, изшел еси на брань противу волков мысленных, духов злобы, подвигших на тя, ради добраго твоего исповедания, единоплеменный тебе народ болгарский, и, яко огненная стрела, тех поразил еси силою благодати Святаго Духа и крепкия, яко смерть, любве твоея к Богу. Аще и пролиял еси кровь твою за Христа Бога нашего, погубив временную жизнь, обаче безсмертною душею, яко орел, воспарил еси в Горния обители Отца нашего, наследовав там вечную жизнь, славу и блаженство неизреченное и оставив нам нетленныя останки твоя, яко крин многоценный и благоуханный. Веруем, страстотерпче святый, яко, предстоя со Ангелы и всеми святыми Престолу славы Триипостаснаго Бога, усердныя и Богоприятныя возносиши молитвы не токмо о нас и о граде нашем, но и о всей святей Христовой Церкви и православнем отечестве Российстем. Веруем, преславный чудотворче, яко ты, силою Всемогущаго Господа Иисуса Христа, чрез святыя мощи твоя, источаеши обильныя дары благодатныя помощи во спасение всем, с верою к тебе притекающим, наипаче же испрашиваеши кончину с покаянием тебе чтущим и благосердно помогаеши немощным младенцем, да вси от мала до велика единодушно прославляем неисповедимое величие благости Божией. Темже верою и любовию ко святым мощем твоим припадающе и благоговейно оныя лобызающе, умоляем тя, добрый на Небеси наш молитвенниче и заступниче: помогай нам, грешным и смиренным, твоими молитвами во всех скорбех, нуждах и обстояниих наших, сохраняй нас и град сей от всякаго зла и всякия напасти, наипаче же споспешествуй вечному спасению нашему и всех, просящих от тебе помощи и заступления. Ей, смиренно молим тя, угодниче Божий: моли Христа Бога нашего, да даст Он мир и тишину всем православным Христианом и да отвратит от нас всякий гнев, на ны движимый, да избавит нас от сетей вражиих, томления во узах греха и мучений адских и да сподобит нас, недостойных, одесную Себе стати на Суде Своем праведном и внити в вечный покой святых Его, идеже празднующих глас непрестанный и неизреченная сладость зрящих доброту лица Его; и тако возможем с тобою и всеми святыми безконечно прославляти Отца, и Сына, и Святаго Духа, Троицу Единосущную и Нераздельную. Аминь.»

    Вера, духовность и молитва помогают обрести умиротворение и покой, исцелиться от душевных мук и физических недугов, стать на путь истинный. Читая акафист Авраамию Болгарскому, молящийся взывает об исцелении больного младенца или об успехе в предпринимательской деятельности.

    Описание акафиста Авраамию Болгарскому

    В кладезях многовековой церковной культуры хранится множество песнопений различных жанров, среди которых особую значимость имеет акафист. Акафистом называют хвалебно-благодарственное песнопение, посвященное Богу, Божьей Матери, святым мученикам и ангелам-хранителям. Хвалебно-благодарственная молитва состоит из 25 песен: 13 кондаков и 12 икосов.

    Читать акафист нужно несколько раз в неделю. Для придания большей силы молитве некоторые православные христиане заказывают службу в храме и одновременно проводят хвалебно-благодарственный ритуал песнопения дома перед иконой с ликом Святого.

    Ритуал хвалебно-благодарственного песнопения лучше проводить утром, когда голова еще чиста от бренных мыслей и забот, а тело не приняло пищу. Во время чтения акафиста нельзя спешить, каждая фраза должна наполнять тело силой, а голову чистыми и светлыми мыслями. Чтобы полностью посвятить себя песнопению, рекомендуется отложить в сторону все мирские дела, заботы и тревоги.

    Православные христиане читают акафист святому угоднику Авраамию Болгарскому, молясь о помощи:

    • в моменты душевных переживаний и утраты веры;
    • для исцеления от душевных недугов и физических болезней;
    • об исцелении ребенка от тяжкого недуга и опеке над ним;
    • для улучшения торговли;
    • об успехе и покровительстве в предпринимательской деятельности.

    Информации о жизни Авраамия Болгарского сохранилось очень мало. Основная часть сведений о мирской жизни святого угодника содержится в Лаврентьевской летописи.

    Как сказано в летописи, Авраамий Болгарский, чье имя до крещения так и осталось не установленным, был «иного языка, не русского», воспитывался в мусульманской культуре и изначально проповедовал ислам. Многие ошибочно предполагают, что святой угодник родился в Болгарии. Однако Авраамий Болгарский был родом из булгар – «камских болгар» и «волжских болгар» – и проживал в городе Болгар, расположенном в Татарстане.

    Будучи богатым и знатным человеком в своем городе, Авраамий занимался торговлей на территории поволжских городов. В силу своей деятельности ему приходилось много общаться с русскими православными. Посещая русские города и общаясь с верующими православными, он глубоко заинтересовался христианской верой. Отрекшись от ислама, Авраам принял православие и стал активным миссионером.

    За годы своей жизни купец оказывал помощь всем страждущим и нуждающимся, встречающимся на его пути. Он никогда не скрывал своей христианской веры. Однажды, отправившись на торговую ярмарку в столицу Волжской Булгарии, Авраамий Болгарский начал призывать мусульманский народ уверовать в Иисуса Христа и принять христианскую веру.

    Узнав, что купец не русского происхождения и не находится под опекой Владимиро-Суздальского князя, Авраамия Болгарского арестовали и посадили в темницу. Святой угодник подвергся жестоким пыткам и истязаниям, но не отказался от своей христианской веры. Как упоминается в Лаврентьевской летописи, святой великомученик «проклял Магомета и веру болгарскую».

    Видя непреклонность Авраамия, мусульмане привели Святого к берегу реки Волга и четвертовали. Верующие православные похоронили святого великомученика на христианском кладбище в городе Булгар.

    Видео «Акафист Авраамию Болгарскому»

    В этом видео вы можете прослушать аудиозапись акафиста Авраамию Болгарскому с текстом.

    Акафист мученику Авраамию Болгарскому

    Взбранный страстотерпче Христов и чудотворче предивный, во страдании твоем венец приемый от руки Вседержителя и со ангелы предстояй Его престолу, песньми восхваляем тя любовию и молим ти ся, молитвами твоими от всяких бед и скорбей свобождай нас, тебе зовущих:

    Ангелов сожитель и человеков заступник воистину явился еси, мучениче достохвальне, благоволением всех Творца Христа Бога, Егоже возлюбил еси и за Него же пострадал еси даже до крове, во исповедании непоколебимом. Темже приими от нас сия хваления:

    • Радуйся, звездо пресветлая благочестия.
    • Радуйся, светило, во тме нечестия преславно возсиявшее.
    • Радуйся, зловерия магометова обличителю.
    • Радуйся, веры христианския небоязненный проповедниче.
    • Радуйся, Евангельскаго учения добрый послушателю.
    • Радуйся, закона Господня теплейший хранителю.
    • Радуйся, куплю временную пременивый на стяжание вечное небесное.
    • Радуйся, веры Христовы бисер многоценен стяжавый.
    • Радуйся, Христовым учением душу твою просветивый.
    • Радуйся, удостоивыйся благодатнаго осенения свыше.
    • Радуйся, явивыйся добродетелей жилище, преукрашенное чистотою. Радуйся, Духа Святаго обитель прекрасная.
    • Радуйся, мучениче и чудотворче Аврамие.

    Видя Христос Господь душу твою, ко приятию семени слова Божия чистотою и милостынею предуготованную, светом познания Своего просвети тя, блаженне, яко Корнилия сотника древле, тако и твоя добродетели прежде бывшия помянув любоблагоутробно, спасаемих части сотвори тя общника в Небеснем Царствии, идеже со ангелы поеши Пресвятей Троице песнь: Аллилуиа.

    Разум богопросвещенный даровася тебе, Аврамие, имже ясно проразумел еси тщету душепагубную зловерия магометова, и онаго уклонитися, Христа же взыскати потщался еси вседушно; темже взываем ти:

    • Радуйся, блаженный последователю Христов.
    • Радуйся, любителю заповедей Его преискренний.
    • Радуйся, крине благоуханный рая превышшаго.
    • Радуйся, цвете прекрасный вертограда Иисусова.
    • Радуйся, богатство земное нивочтоже вменивый.
    • Радуйся, стяжания тленная презревый.
    • Радуйся, нищия удовливый.
    • Радуйся, рукама убогих сокровища твоя горе предпославый.
    • Радуйся, яко не уклонился еси в сеть лихоимания.
    • Радуйся, яко неуловим пребыл еси мрежею сребролюбия.
    • Радуйся, мудрый купец Царствия Небеснаго.
    • Радуйся, верный рабе, данный тебе мнас усугубивый.
    • Радуйся, мучениче и чудотворче Аврамие.

    Сила Вышняго укрепи тя на подвиг страдальческий, мучениче святый Аврамие: не терпя бо видети пагубу душ человеческих, ревностию разжеглся еси по Бозе живе, и став посреде торжища, небоязненно обличил еси магометову прелесть, поучая собратий твоих благочестно веровати во Христа, за Него же и страдати не уклонился еси, зовый: Аллилуиа.

    Имея зловерием потемненныя души, не восхотеша болгаре приникнути в разум словес твоих божественных, но руки убийственныя на тя возложивше, биением лютым содробляху твоя составы. Мы же, ублажая страдания твоя, глаголем:

    • Радуйся, Христа вседушно возлюбивый.
    • Радуйся, любовь к Нему язвами, за Него подъятыми, явивый.
    • Радуйся, апостолом поревновавый.
    • Радуйся, орган Святаго Духа бывый.
    • Радуйся, благовестия Евангельскаго уста благоглаголивая.
    • Радуйся, словеса жизни вечныя провещаяй.
    • Радуйся, биение лютое за пресладкаго ти Иисуса сладце претерпевый.
    • Радуйся, поругание и досаждение за Него благодушно восприявый.
    • Радуйся, яко во исповедании Христовом непоколебим пребыл еси.
    • Радуйся, яко ласканми и прельщенми непреклонен явился еси.
    • Радуйся, страстотерпче, в мужестве неодоленный.
    • Радуйся, добропобедниче, в терпении непреложный.
    • Радуйся, мучениче и чудотворче Аврамие.

    Бурею злобы дышуще, нечестивии болгаре терзаху тя, яко агнца незлобива зверие дивии, покушаяся муками отвратити тя от Христа ко своему нечестию, но ничтоже успеша потемненнии, силою бо свыше укрепляемь, посрамил еси оных ухищрение, посреде мучений немолчно исповедуя Христа, единаго Творца и Бога, и вопия Ему: Аллилуиа.

    Слышав увещательныя твоя глаголы, мучителие твои, аспидом глухим уподобльшеся, сугубыми ранами уязвляху тело твое многотерпеливое, Аврамие святе, яко не быти на нем места цела и неуязвлена. Дивяся убо величеству терпения твоего, зовем ти:

    • Радуйся, учителю благочестия.
    • Радуйся, посрамителю нечестия.
    • Радуйся, ранами, яко утварьми многоценными украшенный.
    • Радуйся, кровию твоею, яко багряницею, одеянный.
    • Радуйся, всесожжение тучное себе Христу принесший.
    • Радуйся, за прелюбезнаго ти Иисуса душу положивый.
    • Радуйся, страданием сочетавыйся Христу,
    • ради нашего спасения распятому.
    • Радуйся, ликовствуяй в чертозе небеснаго Домовладыки.
    • Радуйся, у Престола Божия предстояй с горними силами.
    • Радуйся, откровенным лицем созерцаяй славу Трисияннаго Божества.
    • Радуйся, от райских высот приникаяй благосердием твоим к нам земнородним.
    • Радуйся, спасаяй от бед веру и любовь к тебе имущих.
    • Радуйся, мучениче и чудотворче Аврамие.

    Богомудрым проповедником апостолом, за имя Христово раны радостно приемшим, подражал еси во страдании твоем, Аврамие, вопия сопротив мучащих тя: Христа чту, Его единаго люблю и умрети за Него преискренне желаю, да и с Ним живу во веки, зовый: Аллилуиа.

    Видевше тя, злочестивии мучителие болгаре, непреклонна и непобедима исповедника Христова, первее руце и нозе твои отсекоша, таже и главу твою честную мечем отъяша, и тако доблественно течение твое скончав, прешел еси к обителем небесным, от нас же земных слышиши похвалы сия:

    • Радуйся, исповедниче Христов непобедимый.
    • Радуйся, адаманте терпения крепчайший.
    • Радуйся, новый мучениче, древним великим мучеником равночестный.
    • Радуйся, преславный венценосче, горе увенчанный.
    • Радуйся, чудотворения благодатию от Господа обогащенный.
    • Радуйся, целеб подателю всеблагий.
    • Радуйся, во благоухании святыни почиваяй.
    • Радуйся, ароматы райскими облагоухаяй души верных.
    • Радуйся, источниче даров многоразличных.
    • Радуйся, реко приснотекущая чудес.
    • Радуйся, милосердия к страждущим сокровище неистощимое.
    • Радуйся, болящих врачевство неоскудное.
    • Радуйся, мучениче и чудотворче Аврамие.

    Проповестся в стране Российстей доблесть подвига твоего страдальческаго, мучениче всехвальный; темже, слышав твою кончину славную и чудотворений твоих благодать, благоверный великий князь Георгий восхоте стяжати тя заступника стольному граду своему Владимиру, в онь же мощи твоя от болгар принести потщася, зовый венчающему мученики Христу Богу: Аллилуиа.

    Возсиял еси преславно чудотворения лучами, по пренесении мощей твоих честных, Аврамие святе, во град Владимир, иже оными светло красуется, яко сокровищем многоценным; мы же, чтущии тя, раку твою многоцелебную любезне обстояще, зовем ти:

    • Радуйся, града нашего похвало и утверждение.
    • Радуйся, обители Богоматерния, в нейже почиваеши, присное заступление.
    • Радуйся, подвизающимся в ней благодатное вспоможение;
    • Радуйся, оных покрове и защищение.
    • Радуйся, недугующих скоропредстательный целебниче.
    • Радуйся, унывающих благонадежное возбуждение.
    • Радуйся, скорбящих всежелательное утешение.
    • Радуйся, нищих изобильное богатство.
    • Радуйся, болящих младенцев исцеление.
    • Радуйся, изнемогающих укрепление.
    • Радуйся, ревнующих о благочестии помощниче.
    • Радуйся, пребывающих в посте и молитве споспешниче.
    • Радуйся, мучениче и чудотворче Аврамие.

    Хотя Человеколюбец Господь явити щедрот Своих обилие стране Российстей, дарова нам тебе страстотерпца новаго и молитвенника богоприятнаго, чудес благодать источающа и недужных безмездно врачующа; темже благодарим тобою благодеющаго нам Господа и светло празднуем честных мощей твоих пренесение, к ним с любовию припадающе и Христу зовуще: Аллилуиа.

    Новаго тя мученика и добляго страдальца, Христова исповедника и чудотворца славнаго любовию ублажаем и, радующеся о твоем к нам пришествии, глаголем:

    • Радуйся, деннице лучезарная, от болгар во Владимир град притекшая.
    • Радуйся, луч немерцающий солнца правды Христа.
    • Радуйся, угодниче Господень, предивный в чудесех.
    • Радуйся, праведниче, прославленный на небеси и на земли.
    • Радуйся, нетлением мощей твоих в истине воскресения мертвых уверяяй.
    • Радуйся, образ безсмертия в смертнем телеси показуяй.
    • Радуйся, яко тебе дана бысть благодать за ны молитися и возбуждати нас ко благим делам.
    • Радуйся, яко и по преставлении твоем благодеяние требующим подаваеши.
    • Радуйся, от смертоносных язв и болезней притекающих к тебе сохраняяй.
    • Радуйся, бедствующим и обидимым помогаяй.
    • Радуйся, боголюбивых душ непостыдное упование.
    • Радуйся, любящих тя присное утешение.
    • Радуйся, мучениче и чудотворче Аврамие.

    Странно есть видети мертвенное тело, жизнь присносущную являющее, во гробе лежащее и недуги врачующее; но, мучениче Христов Аврамие, мощами твоими святыми в храме сем почиваяй, веруем несумненно, яко и духом твоим не отлучаешися от нас недостойных, честную раку твою с любовию обстоящих и Христу благодарне зовущих: Аллилуиа.

    Весь в вышних еси, святче Божий, во светлости святых торжествуеши и наслаждаешися неизреченных благ небесных; вемы же, яко и нас земных и перстных не забываеши, но от горних высот милостивно к нам приникаеши, подвизая нас чествовати тя сими похвалами:

    • Радуйся, благочестия утверждение.
    • Радуйся, православия похвало.
    • Радуйся, земли Российския благодатное осенение.
    • Радуйся, града Владимира светлое радование.
    • Радуйся, многострадальная розго винограда Христова.
    • Радуйся, гражданине горняго града, Иерусалима Небеснаго.
    • Радуйся, в преславном мученическом лике пребываяй.
    • Радуйся, рая жителю всеблаженный.
    • Радуйся, Царствия Христова наследниче.
    • Радуйся, вечныя блаженныя жизни сопричастниче.
    • Радуйся, прибежище наше и защищение.
    • Радуйся, скорое и безмездное недугов врачевание.
    • Радуйся, мучениче и чудотворче Аврамие.

    Вси ангели небеснии восприяша тя радостно во обители райския, страдальче богомудре Аврамие, идеже святая твоя душа, огнем страдания искушенная, почесть победную восприя от Христа Бога нашего, праведнаго Мздовоздаятеля подвизающихся за имя Его святое на земли; прославляя бо их на небеси, горними вои у Престола Своего предстояния сподобляет, идеже поется Ему немолчная песнь: Аллилуиа.

    Витийством злочестивым и прельщением лукавым неуловлен пребыл еси, страстотерпче, изволивый паче умрети, неже Христа и веры в Него святыя отрещися, темже, яко добляго исповедника Христова, ублажаем тя и зовем:

    • Радуйся, пречудное мужество явивый.
    • Радуйся, яко просвещен был еси зарею Пресвятаго Духа.
    • Радуйся, яко страх малодушный от себе отрясл еси.
    • Радуйся, яко щитом веры оградился еси.
    • Радуйся, неумолкающий благовестниче силы Божия, в немощи человечестей совершающияся.
    • Радуйся, истинный поклонниче, духом и истиною кланяяйся Творцу.
    • Радуйся, мужу желаний духовных, взыскавый Христа в стране нечестия магометова.
    • Радуйся, отринувый богопротивную оную прелесть.
    • Радуйся, куплю деявый временную, вкупе же и вечную, небесную.
    • Радуйся, странники и нищия питавый от трудов твоих праведных.
    • Радуйся, елеем милости умащенная главо.
    • Радуйся, горо добродетелей, орошенная крове страдальческия излиянием.
    • Радуйся, мучениче и чудотворче Аврамие.

    Спастися нам преискренне желая, молишися за нас горе у Престола Божия, страдальче Христов Аврамие, и твоими молитвами пособствуеши нам в странствии многотруднем земнаго жития, еже в покаянии и благочестии скончати, да сподобимся с тобою воспевати Христу и Богу нашему: Аллилуиа.

    Стену защищения стяжавше твоя святыя молитвы, Аврамие чудне, радуемся грешнии и чтем любовию память твоего усекновения и мощей твоих святых пренесения, зовуще:

    • Радуйся, великоименитый наш заступниче.
    • Радуйся, небожителю богопросвещенный.
    • Радуйся, чудотворче дивный и милостивый.
    • Радуйся, благий послушателю сущих в скорбех.
    • Радуйся, предваряяй прошения призывающих тя в бедах.
    • Радуйся, грешных ко исправлению преведение.
    • Радуйся, миро врачебное недугом многоразличным.
    • Радуйся, не токмо телесных, но и душевных болезней изрядный целителю.
    • Радуйся, духов нечистых от человеков прогонителю.
    • Радуйся, даров благодатных независтный подателю.
    • Радуйся, благоуханием мощей твоих услаждаяй души наша.
    • Радуйся, чудесы твоими утверждаяй нас во истине святыя православныя веры.
    • Радуйся, мучениче и чудотворче Аврамие.

    Пение молебное и похвалу сию смиренную не презри, мучениче; се бо верою и любовию к тебе подвизаеми, раку мощей твоих соборне обстояще, ублажаем тя, заступника нашего, и молимся: молися за ны выну ко Господу, вемы бо к Нему твое невозбранное дерзновение и твоих молитв благодатное действо. Имуще таковаго предстателя, благодарно зовем дивному во святых Своих Богу нашему: Аллилуиа.

    Светоносным Троическим сиянием горе осиянный, Аврамие святе, озари наша сердца, тьмою греховною покровенная, да елеем благих дел возжегши угасшия светильники наша, сподобимся брачнаго Христова чертога, идеже ты вселяешися со святыми и слышиши сия от нас благохваления:

    • Радуйся, Богом данный покровителю наш.
    • Радуйся, ангелоподобный человече.
    • Радуйся, нищелюбче благословенный.
    • Радуйся, странноприимниче, древнему оному праотцу Аврааму уподобляяйся.
    • Радуйся, яко рука твоя изобильно помогаше нуждающимся.
    • Радуйся, яко мудре расточал еси богатство тленное.
    • Радуйся, оное пременивый на нетленныя небесныя блага.
    • Радуйся, наслаждаяйся блаженства милостивых.
    • Радуйся, предстояй Агнцу Божию в лике мученическом.
    • Радуйся, ликовствуяй в селениих праведных.
    • Радуйся, во страдании твоем доблесть чудную явивый.
    • Радуйся, язвы Господа Иисуса Христа на теле твоем носивый.
    • Радуйся, мучениче и чудотворче Аврамие.

    Благодать и милость испроси нам у Христа и Бога нашего, святый и славный страстотерпче Аврамие; веруем бо несомненно, яко еже просиши, дарует ти всеблагий Владыка; темже и о нас грешных умоляти не престай Его благоутробие и испроси нам дар коемуждо благопотребен, да зовем всех благих виновнику и дароподателю Богу: Аллилуиа.

    Поем твою страдальческую кончину, славим твоих честных мощей от болгар во Владимир пренесение, от нихже токи чудес источаеши непрестанно, подвизая звати тебе:

    • Радуйся, архангелов и ангелов сослужителю.
    • Радуйся, патриархов и пророков спредстоятелю.
    • Радуйся, апостолов единоревнителю.
    • Радуйся, мучеников красото.
    • Радуйся, святителей и преподобных собеседниче.
    • Радуйся, праведных и всех святых сожителю.
    • Радуйся, яко свыше чудес деяньми украсился еси.
    • Радуйся, в честных и многоцелебных мощех своих выну с нами пребываяй.
    • Радуйся, оными преславно чудодействуяй.
    • Радуйся, отрадо наша и в скорбех утешение.
    • Радуйся, недугующих исцеление.
    • Радуйся, согрешающих исправление.
    • Радуйся, мучениче и чудотворче Аврамие.

    О преславный страстотерпче Христов Аврамие, милостиво приемши сие малое моление наше, умоли Царя царствующих и Господа господствующих, Христа Бога нашего, избавити нас от всякия скорби и нужды в жизни сей и мучений вечных по скончании нашем, да сподобимся в Царствии Небеснем вкупе с тобою пети Ему: Аллилуиа.